چون نیکوکارى بر زمانه و مردم آن غالب آید و کسى به دیگرى گمان بد برد ، که از او فضیحتى آشکار نشده ، ستم کرده است . و اگر بدکارى بر زمانه و مردم آن غالب شود و کسى به دیگرى گمان نیک برد خود را فریفته است . [نهج البلاغه]

زر بافت
پنج شنبه 86/4/28 ::  ساعت 2:20 صبح

سلام

من از سفر برگشتم و حالا فهمیدم هیچ جا خونه ی خود آدم نمیشه.

از دانمارک خارج شدیم و در شهر مرزی آلمان به اسم  flensburg یه کم خرید کردیم و از hamburg به طرف هلند حرکت کردیم.پسر دایی ام رو از شهر zwalle برداشتیم تا تعداد زیاد باشه و بهمون خوش بگذره و به مقصد پاریس آن شهر رو هم ترک کردیم.تا اینجا هنوز سفر شروع نشده بود ولی به محض اینکه به پاریس رسیدیم سفر شروع شد.رو اول رو بالای برج ایفل گذروندیم و تصادفا با یک ایرانی که استاد دانشگاه روسیه بود و اقامت همان جا را نیز داشت آشنا شدیم.ارتفاع برج ایفل 300 متر بود و با ماکت ها و عکس هایی که زده بودند نشان میدادند که این برج در آن زمان چطور ساخته شده بود و واقعا جای تحصین داشت.روز دوم رو در Disneyland گذروندیم.همان پارک رؤیایی که از بچه گی خیلی از مامان شنیده بودم و آرزو داشتم یه روز برم.ولی ای کاش وقتی 8 ساله بودم اونجا رو میدیدم.تمام فیگور کارتون Disneyland طوری جلوی آدم رژه میرفتن که انگار واقعا خود سیندرلا داره کنارت راه میره با رقص های شگفت انگیز و آهنگ هایی که کارتون و کودکی رو یادآور بود.از خونه ی میکی موس گرفته تا کلبه ی رابین هود رو سرک کشیدم.عکسش رو حتما براتون میگذارم.بعد در حالی که من خیلی دوست داشتم بریم موزه ی لوور و کلیسای گوژپشت نتردام اصلا آدم حسابم نکردن و راه رو کج کردن به طرف اسپانیا.آخه خودشون همه جای پاریس رو دیده بودند.راستی یه گروه ایرانی رو هم دیدیم که 7 میلیون به یه تور داده بودند و به بدبختی داشتند پاریس رو میدیدند.و ما با دیدن این صحنه ی فجیح براشون ناراحت بودیم که چرا حاضر میشن به هر قیمتی که شده یه سفر بیان پاریس؟

تو اسپانیا هم ...........بگذارین بعدن براتون بگم.چون پر از دردسر بود

ما که پشیمونیم از رفتن به اسپانیا...حالا تا بعد براتون میگ که پر از دزده!!!الان نمیخوام بگم که چه مردمی داره و ..........آه همه چی رو که گفتم